[close]



★A spy >_- ★


I'm The Sweet Owner



NiZah. Human. Normal Girl. thirdteen. World. Around in my blog? Don't forget to give footsteps. Enjoy~



what's time is now huh? :3

Status

I love to know something new, and I hate a person who like to make me sad

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me


Buku Tamu

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
Siapa aku (bab 2)
Wednesday, 12 November 2014 | 0 Possible[s]
Assalamualaikum.. maaf lambat post.. :3 .. banyak sebab. 1. internet lambat(sekarang musim hujan :/)2.Alergik kalau ada internet sikit pun.. komfem tak buat :3.. nevermind.. nah.. saya bagi lagi satu bab :3
BAB 2
Selepas selesai sarapan, Sherlina dan Izzahichi terus bersiap. Kerana kata Pak Long Man, mereka akan terus pergi pada pukul 9:30 pagi. Mereka siap makan sahaja pukul9. Baiklah siap cepat kalau tak memang kelam-kabut mujur mereka sudah mandi. Mereka hanya perlu menukar baju sahaja.
“ Lina! Ichi! Mari cepat ! Kita sudah mahu pergi.” Laung Pak Long Man dari luar .
Terkocoh-kocoh Izzahichi danSherlina yang sedang menyapu bedak.  Mendengar laungan Pka Long Man, merekaberjalan ke bawah. Eh, tak!bukan jalan tapi lari. Sampai sahaja di muka pintu, Izzah menyaarung sandal fipper manakala Sherlina pula menyarung sandal Levi’s nya.
“Okey bah, sudah. Kami sudah siap. Mari pergi” kata izzahichi sambil berlari masuk ke dalam kereta B.M.W bapanya ang sudah berada di  luar pagar.
‘Anak aku, anak aku.. umur dah 14 tahun, tapi masih lambat bersiap.. Lina pun dua kali lima je, sepuluh!’ kata Encik azman alias Pak Long Man di dalam hati sambil tersengih melihat perangai anknya yang tak pernah berubah.
Di dalam kereta..
Pada 5 minit pertama, masing-masing membisu sehinggalah Izzahichi membuka mulut bbertanya mengenai hal pagi tadi. Sebelum menjawab, Sherlina tertawa .
“Kau pehal ketawa sensorang?”
“Tak bile aku ingat balik, serius lawak tengok kau gabah semacam. Hahahahhahahhaha”
“Ha. Ha. Ha. Lawak tak lawak, explain sekarang gak”
I will explainwhen we arrive kay?
No way! Kau explain sekarang kalau tak aku pukul kau guna steringlock    bawah kaki aku ni.”
“Yelah. Sebenarnya, aku nak mintak tolong kau ajar aku macam mana nak cari kord muzik guna piano..”
“Lah, tu je? Tu yang sampai kenakan aku?”
“ha’ahlah tu je lah.. abistu, kau ingat ape?”
Mereka terus berbual-bual seedar tak sedar sudah 1 jam 45 minit mereka berbual. Mereka sampai pada pukul 11:35 pagi. Okay ,Ichi, kamu bawa Lina jalan-jalan di sekolah ni, sambil tu berikan penerangan juga pada Lina mengenai sekolah ni.
“Okay bah, you can trust me”kata Izzahichi sambil menarik tangan Lina.
“Tapi nanti abah call terus datang tau!” Naik seoktraf suara Encik Azman memandangkan anak kesayangannya itu sudah agak jauh.
Semasa berjalan-berjalan.....
“Okey mula-mula apa yang kau nak tahu fasal sekolah ni?”
“Hmm.. nama sekolah? Jenis? Campur ke?budak –budak nya baik tak?” Sherlina mengeluarkan  oney by one soalan mengenai sekolah itu.
“okey, aku jawab semua.. nama sekolah ni sekolah Darul Rayyan. Iojenis swata, asrama penuh. Sekolah ni campur. Budak baik ke tak, atas pandangan kau sendiri sebab aku baru sekolah tak sampai 2 tahun.”
“okey, aku puas.. sekarang,kalau kau anak tahu fasal aku, aku bukak ruang soalan.”
“Kenapa kau pindah sini? Sekolah kau boleh main pindah pindah? Pandai tak budak kat sekolah kau?” tanya Izzahichi  bertalu –talu juga.
Sherlina menarik nafas dan dan membetulkan selendang yang ditiup angin sebelum menjawab soalan sepupunya.
“mula sekali, sebab aku boleh satu seko;lah dengan kau. Sekolah swasta, siapa kesah,hehehe,budak kat sana pandai.. but they’re too anoyying.” Sherlina mengakhiri jawapannya dengan mata dijulingkan ke atas.
“hahahhaha.. biasalah, sekolah swasta, surelah ramai anak orang kaya.. mesti peningkan kau pikirkan perangai yang buat sekolah tu macam sekolah bapak diaorang je?” Izzahichi membalas.
“tahu pun.” Tawa mereka pecah, namun ditahan kerana bimbang mengganggu murid tingkatan 5 yang sedang belajar. Selepas habis masa selama 45 minit mereka luangkan untuk keliling sekolah itu.
“weh, aku lupa nak tanya kenapa namakau Nurul Addin Izzahichi?”
“sebab aku keturunan Jepun-Melayu..habis tu, kau keturunan apa?” Izzah separa menyindir.
“ouh aku? Aku Inggeris” kata Sherlina juga menyindir dan berlawak.
           Tawa mereka pecah bersama. Tiba-tiba telefon Oppo smartphone find 7  izzahichi berbunyi minta diangkat. Lagu rose sebagai ringtone  berbunyi. Izzahichi berbual sebentar dengan pemanggil. Lalu selepas 3 minit berlawan bicara, dia mematikan telefon bimbitnya.
“Eh, Lina, yok balik my abah udah manggilin”
“Hmm, cepat betul dia suruh kita balik” kata Sherlina bernada kecewa.
“Kejadah nya cepat cik kak oi! Sekarang ni dah pukul 12:45 dah! Dah dekat nak zuhur dah!”lantas Izzahichi menayangkan jam di telefon bimbitnya.
“ Hah?!”tangan yang dilingkari dengan jam Bonia yang ditaburi batu pertama itu diangkat tinggi separas mata.
“Cepat nya mas berlalu.. macam baru tadi je aku jalan..” Sherlina masih dengan nadanya tadi;kecewa dan merayu
“Eh,eh..  tak payah buat dramatik dekat sini.. jom cepat!” Izzahichi mula menarik tangan Sherlina yang masih tercongok bak patung cendana itu.
“yolah!” Sherlina menarik tangannya semula.

Mereka berjalan beriring menuju ke kereta bapa Izzahichi semula sambil tertawa. Tanpa pengetahuan mereka,sepasang mata berkaca mata memandang mereka dengan pandangan misteri....

Labels: